1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) a obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi kupujícím a prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

    2. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem, který je neoddělitelnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a s tímto reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.

 

  1. ZÁRUČNÍ DOBA

    1. Prodávající odpovídá za vady, které se vyskytnou na zboží v době 24 měsíců od jejího převzetí kupujícím, pokud není zvláštním právním předpisem stanovena záruční doba delší. Lhůtu k uplatnění práv z vad (24 měsíců) nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu používání. Byla-li na zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, prodávající odpovídá za to, že zboží bude po tuto dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Po stejnou dobu náleží kupujícímu právo uplatnit své právo z vad.

    2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud se neprokáže opak.

    3. U použitého zboží může být odpovědnost za vady zkrácena až na 12 měsíců od převzetí. Prodávající je však povinen tuto skutečnost s kupujícím dohodnout a uvést na dokladu o prodeji zboží.

    4. V případě, že bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.

    5. Po uplynutí záruční doby práva kupujícího z odpovědnosti za vady zanikají.

 

  1. ODPOVĚDNOST ZA VADY

 

    1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v době, kdy kupující zboží převzal

  • má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;

  • se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;

  • odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;

  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;

  • vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    1. Dále se odpovědnost prodávajícího v rozsahu uvedeném výše nevztahuje v následujících případech:

  • na zboží prodávané za nižší cenu, a to na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

  • má-li uváděná vada charakter opotřebení, které je způsobené obvyklým používáním zboží,

  • vyplývá-li to z povahy zboží (např. uplynutím životnosti).

    1. Kupující při převzetí zboží od prodávajícího má povinnost pečlivě zkontrolovat přebírané zboží, nepoškozenost obalů a indikátor náklonu na transportním obalu. Také zkontroluje kompletnost zboží a jeho veškeré příslušenství. Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě. Při převzetí zboží od přepravce je nutno vyznačit vše v předávacím protokolu přepravce a informovat bez zbytečného odkladu prodávajícího. Zjistí-li kupující na zboží či zásilce nesrovnalosti, není povinen takovéto zboží či zásilku převzít.

    1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil, zejména těmito způsoby:

  • Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace.

  • Porušením materiálu a konstrukce na zboží (výrobku) po převzetí kupujícím.

  • Svévolným zásahem a úpravami na dodaném zboží po jeho dodání.

  • Nevhodným používáním a skladováním zboží.

  • Nedodržením pokynů stanovených výrobcem či prodávajícím.

  • Neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.

  • Zboží bylo poškozeno živly.

    1. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 3.1, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující výhradně právo na bezplatné odstranění vady.

    2. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.

  1. UPLATNĚNÍ PRÁV Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADYy

    1. Práva z odpovědnosti za vady je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.

    2. Při uplatnění práv z odpovědnosti za vady předloží kupující doklad o nákupu zboží. Za účelem prokázání vady věci je kupující povinen při uplatnění práv z odpovědnosti za vady předložit vadný výrobek úplný, neporušený a vyčištěný, zbavený všech nečistot. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady

    3. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a o době jejího trvání, případně písemné odůvodnění o zamítnutí reklamace.

  1. VYŘÍZENÍ REKLAMACE

    1. Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, zejména prostřednictvím reklamačního listu dostupného na webových stránkách prodávajícího, jenž je možno doručit e–mailem na info@dcsp.cz nebo osobně/písemně na adresu provozovny Jana Čapka 1291, Frýdek-Místek, 73801

    2. Kupující je povinen při vyplňování reklamačního listu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem. V reklamačním listu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím požadován.

    3. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

    4. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace.

    5. V případě zahájení reklamačního řízení kupující na své náklady zašle řádně zabalené zboží prodávajícímu, případně ho může doručit osobně na provozovnu prodávajícího, není-li ujednáno jinak. Zboží by mělo být zasláno ve vyhovujícím přepravním obalu, protože prodávající neručí za případné mechanické poškození zboží před jeho přijetím

    6. Pokud kupující zvolí právo, které mu nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), prodávající bude kupujícího neprodleně kontaktovat. V takovém případě může kupující zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.

    7. Po vyřízení reklamace prodávající vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

    8. V případě, že bude reklamace uznána za oprávněnou, náklady na dopravu kupujícímu hradí prodávající, v opačném případě hradí dopravu kupující. Kupující o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. V případě vzniku spotřebitelského sporu mezi prodávajícím a kupujícím, jakožto spotřebitelem, tj. sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, je kupující v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je v daném případě: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 Česká republika. Bližší postup kupujícího v souvislosti s podáním takového návrhu je dostupný na webových stránkách: www.coi.cz . Z této možnosti jsou vyjmuty spory ze smluv uzavřených v oblasti zdravotních služeb.

Dne 9.5.2022